Switcher Style

Boxed 1 Boxed 2Fullwidth

Skin
Background Pattern

Digitalisaatio on keskeisimpiä taloutemme ja yritysten kilpailusääntöjä muuttavista voimista. Olemme keränneet oheen joitakin ilmiöitä, kehityssuuntia ja ratkaisumalleja, jotka ovat ajankohtaisia vuonna 2015. Osa näistä on todennäköisesti merkittäviä myös vuosia eteenpäin. Näistä kaikista ideoista ja malleista voit kysyä meiltä lisää. Nämä ovat tekniikoita ja palveluita, joita toimitamme tänään ja joiden uskomme palvelevan asiakkaitamme myös vuosia eteenpäin.

Verkkosivuja luettiin ennen pääasiassa tietokoneen näytöltä. Nyt älypuhelimet, tabletit ja yhä useammin myös television ruutu ovat yhä suositumpi tapa hakea tietoa netistä.

Oletko tutkinut, miten hyvä web-sivujesi lukukokemus on eri laitteilla? Eri päätelaitteita on joka lähtöön, siksi suosittelemme sivujen testausta todellisissa käyttötilanteissa ja käyttäjien haastattelua.

Jos parannettavaa ilmenee - ja yleensä ilmenee, sivusto voidaan suunnitella responsiiviseksi, jolloin sama yleisilme saadaan toimimaan eri kokoisilla näytöillä ilman että tekstiä tai kuvia tarvitsee tihruta.

Responsiivinen suunnittelu on yksinkertaisesti IN.   

Samoin informatiivinen sisältö. Suomalaiset vieroksuvat sisältöjen mainosmaisuutta (Taloustutkimus “Verkon sisällöt 2012”). Verkkoa käytetään pääosin tiedon hakuun palveluista ja tuotteista.

Verkkosivuja ei kannata kirjoittaa mainoksiksi ja mielestämme hakukoneoptimointi on useimmiten hyödytöntä, jos sivujen tekstit ja kuvat ovat “silkkoa sisältä”.

Sisältöjen kehittämiseen yksi lääke on työpaja, jossa sovitetaan ja luodaan kestävä digitaalisen viestinnän sisältöstrategia. Jos haluat itsenäisesti perehtyä teemaan, eräs selkeimpiä esityksiä aiheesta on Kristina Halvorsonin ja Melissa Ranchin teos Content Strategy for the Web.

Pilvisovellukset. Oletko tarkistanut, paljonko yrityksesi pystyy säästämään sekä aikaa että rahaa uusilla pilvipohjaisilla sovelluksilla? Asiakirjatuotanto, kirjanpito, asiakasrekisteri tai vaikkapa työryhmän kesken jaetut videoneuvottelut eri puolille maailmaa. Älypuhelimet, tabletit ja muut uudet kätevät laitteet kannattaa laittaa palvelemaan koko yrityksen liiketoimintaa, ei ainoastaan henkilökohtaista viestintää tai ajanhallintaa.

Asiakkaille oma sovellus älypuhelimeen tai omalle väelle tarjoustyökalu, jolla pystyy tekemään tarjouksia vaikka asiakkaan luona?  Taloudellisesti ja teknisesti houkuttelevia uusia malleja tehdä työtä ja palvella asiakkaita on enemmän kuin koskaan aiemmin. Ketterällä sovelluskehityksellä teemme yrityksellesi oman appsin ja pilvisovelluksen nopeammin kuin uskotkaan.

Pitkien alas rullattavien verkkosivujen suosio näyttää ilmiselvästi jatkuvan myös vuonna 2015. Hypermedia Oy:n tuotannosta esimerkkinä mainittakoon www.kokousporissa.fi .

Sivun rullaaminen on helpompaa kuin jatkuva klikkaaminen esimerkiksi älypuhelinta käytettäessä.

Sähköpostimarkkinoinnin ei tarvitse olla hintavaa ollakseen laadukasta. McKinsey & Company tutki sähköpostimarkkinointia ja päätyi siihen, että sähköpostin käyttö markkinoinnissa on 40 kertaa tehokkaampaa kuin sosiaalisen median (kuten Facebook ja Twitter) kautta tapahtuva markkinointi.

Mailchimp-verkkopalvelu on eräs kustannustehokkaimmista ja laadukkaimmista työkaluista sähköpostimarkkinointiin. Pilvipalvelulla on miljoonia asiakkaita ja palvelun käyttö ei vaadi ohjelmistohankintoja. Uskomme, että pystyt helposti ottamaan sen itsenäisesti käyttöön. Voit tehdä sen myös yhteistyössä kanssamme. Henkilökuntasi saa käyttöönottoon perehdytyksen - - tarvittaessa hoidamme myös markkinointikampanjoiden lähetykset ja niiden seurannan. Kampanjoihin liittyen teemme niihin tyylikkäät viestipohjat ja perustamme järjestelmään tarvittavat postitusrekisterit.

Kuten Mailchimp-sähköpostit, lähes kaikki yritysviestintä on entistä visuaalisempaa. Kuva- ja videoaineiston vyöry on tosiasia. Markkinoinnin ja yritysviestinnän haasteena on valtavien aineistomassojen joukossa olevien kultajyvien löytäminen nopeasti silloin kun niitä tarvitaan.

Meillä on kolme lähestymistapaa tehdä aineiston hallinnasta ja jakelusta helpompaa:

  • Yhdistämme julkisen kuvapankin kuten Picasan tai Flickrin osaksi organisaatiosi aineistojen hallintaa
  • Hyödynnämme pilviratkaisujen kuten Google Driven ominaisuuksia kuvamateriaalin hallinnassa osana intranet-ratkaisua
  • Toimitamme käyttöösi tietokantaan perustuvan yrityskohtaisen aineistopankin, johon asiakkaat voivat kirjautua verkkosivuillasi - tai ladata halutut esitteet vaikka heti

 

Numeerisen data-aineiston visualisointi tekee verkkosivujen lukijalle helpommaksi ymmärtää ja analysoida esitettyjä lukuja. Perinteisesti lukuesitykset on tehty staattisiksi kuviksi.

Google on kehittänyt vektorigrafiikkaan perustuvat älykkäämmän tavan esittää lukuaineistoja siten, että verkkosivujen ylläpitäjän on helppo päivittää lukuesitystä aina halutessaan ja liittää jokaiseen graafiseen elementtiin mukaan myös niiden matemaattiset arvot ja muut tunnustiedot.

Hypermedia Oy on toimittanut Invite-portaalin osanana Google Chart tools -esitystavan www.satamittari.fi -sivustoon. Esimerkki työkalusta löytyy vaikkapa sivulta: http://www.satamittari.fi/kauppa



Paperiset ja sähköiset tuoteluettelot esimerkiksi pdf-tiedostoina ovat edelleen tehokas tapa julkaista helposti silmäiltävä esitys yrityksen tuotteista, palveluista ja niiden hinnoista.


Tiesitkö, että yrityksen verkkosivuilla julkaistusta tuoteluettelosta pystyy tekemään tyylikkään painettavan tai pdf-muotoisen tuoteluettelon muutamassa minuutissa? Tavallisesti tuoteluettelon taitossa Adobe Indesign-ohjelmalla, menee aikaa tunteja, päiviä - jopa viikkoja luettelon koosta riippuen.

Hypermedia Oy:n Select Print -ratkaisulla verkkosivujen tuotetiedoista tehdään aito Adobe Indesign taitto XML-kieltä hyödyntämällä. Ratkaisu sopii kaikille, jotka tuottavat erilaisia tuoteluetteloita tai pidempiä hinnastoja.

 

 

Tuotteiden teknisen tiedon hallinnassa on pitkään puhuttu PDM:stä, Product Data Managementista. Tuotteiden markkinointi- ja myyntipäässä olevien tuotetietojen hallinnassa tehokkaimmat yritykset hyödyntävät PIM eli Product Information Management -järjestelmää. PIM järjestelmällä esitteet, tuotteiden valokuvat ja myyntitekstit, verkkokaupan sivut ja tarjousten yksityiskohtaiset tuotekuvaukset pidetään helposti hallittavina. Kertapäivitys yhteen tuotekuvaukseen päivittyy ja synkronoituu kaikkiin kanaviin.

Hypermedia Oy toimittaa Drupal-pohjaisia PIM-ratkaisuja, jotka räätälöidään asiakaskohtaisesti. Lopputuloksena on entistä helpompi tapa ylläpitää tuotetietoa, se on aina ajan tasalla ja sama päivitys näkyy automaattisesti niin verkkosivuilla kuin tarpeen mukaan tulostettavissa esitteissäkin.  Lean on hyvä malli myös PIM-ratkaisuissa!



Nuoriso sen aloitti, MySpace oli ensimmäisiä “SOME”-palveluita, nyt eläkeläisetkin ovat Facebookissa ja nuoriso etsii uusia palveluita, joita varttuneempi väki ei vielä ymmärrä käyttää.

Aktiivisessa liike-elämässä mukana olevien Must-yhteisöksi on muutamassa vuodessa noussut oma “Facebook” - LinkedIn-palvelu. Palvelu on erityisesti rekrytoijien, työnhakijoiden ja markkinoijien suosiossa. LinkedIn on ammattilaisten SOME-palvelu, jossa kannattaa olla mukana ja näkyä.

Kuten Facebookin ja Twitterin kohdalla, LinkedInin Share-toiminto kannattaa yleensä laittaa omille verkkosivuille, näin yrityksen ajankohtaiset tiedotteet ja uutuudet leviävät nopeasti LinkedIn-yhteisön piirissä. LinkedIn tilejä on nyt 330 miljoonaa (Facebook-käyttäjiä on 1,35 miljardia!).

Soita meille: (02) 5298860

tai lähetä postia: hypermedia@hypermedia.fi

Seuraa blogiamme

Pysy ajantasalla sähköisen liiketoiminnan ja pilvisovellusten uusista tuulista